Komedon Tedavisi

Komedon Tedavisi : Toplumda yaygın olarak görülen cilt problemlerinin başında gelen komedonlar, tedavi edilmedikleri takdirde cilt sağlığını olumsuz yönde etkileyen problemlerdir. Cildin sağlıklı bir şekilde yaş almasını engelleyen cilt problemleri olan komedonlar, günümüzde birçok farklı uygulamayla tedavi edilebilmekte böylelikle daha canlı, parlak ve sağlıklı bir cilt görünümüne kavuşulabilmektedir.

Cildimiz gözenekli bir yapıya sahiptir ve her daim canlı, parlak ve tek renk olabilmesi için her daim nefes alabilmesi ve ihtiyaç duyduğu bakıma erişebilmesi gerekir. Komedonlar işte cildin ihtiyaçları önünde duran problemlerdir ve mutlaka tedavi edilmeleri gerekir. Aksi halde, ileriki dönemlerde çok daha ciddi cilt problemlerine yol açabilmektedirler.

Komedon tedavisinde kullanılan yöntemlere geçmeden önce komedon nedir, neden oluşur onları açıklamakta fayda görüyoruz. Komedon bir cilt problemidir ve iki çeşidir vardır. Bunlardan biri açık komedon olarak da bilinen siyah noktalardır. Bu noktalar, gözeneklerin kir, yağ ve sebumla dolması sonucu oluşurlar. Uçları dışardadır.

Gözeneği tam olarak tıkamadıkları için açık komedon olarak adlandırılırlar. En yaygın görülen cilt problemlerinden biri olmakla birlikte hem erkeklerde hem de kadınlarda sıklıkla görülürler. Sıklıkla yüz bölgesinde görülmekle birlikte özellikle erkeklerde sırt, boyun, ense gibi kıl kökünün yoğun olduğu bölgelerde görülürler. İltihaplanmaya açık bir yapıları vardır.

İkinci komedon türü ise kapalı komedon olarak da bilinen beyaz noktalardır. Bu komedon çeşidinde komedonun uçları, açık komedondan farklı olacak şekilde kapalıdır ve deri altındadır. Halk arasında yağ bezesi olarak da bilinen kapalı komedonlar, cilt altında büyürler. Bu nedenle gözle görülür büyük bir boyuta ulaşana kadar genellikle farkedilmezler. Kapalı komedonlara doğru şekilde müdahale etmek oldukça önemlidir. Aksi halde cilt yüzeyinde izler kalabilir. Kapalı bir yapıları olduğu için bu yağ bezeleri yani kapalı komedonlar, açık komedonlar gibi iltihaplanmaya müsait değildirler. Hem kadınlarda hem de erkeklerde görülen kapalı komedonlar özellikle ergenlik döneminde sıklıkla ortaya çıkan cilt problemlerinden biridir.

Toplumda yaygın olarak görülen cilt problemlerinin başında gelen komedonlar, mutlaka tedavi edilmesi gereken cilt sorunlarıdır. Tedavi edilmedikleri takdirde açık komedonlar yani siyah noktalar, sertleşerek gözenekleri tıkar ve cildin nefes almasını engeller. Kapalı komedonlar ise cilt altında sertleşerek ur benzeri sert bir doku halini alabilirler. Böyle bir durumda boşaltılabilmeleri için daha detaylı bir müdahaleye ihtiyaç duyulur.

Günümüzde komedon tedavileri, konforlu ve basit uygulamalar olmakla birlikte kişinin yaşamını olumsuz etkilemeyen prosedürlere sahip pratik işlemler bütünüdür. Kapalı komedon tedavisi için polikliniğimize başvurabilirsiniz.

Komedon Tedavisi nedir?

Komedon tedavisi, tek ve standart bir uygulama değildir. Komedon probleminin çözümü için bir veya birden fazla uygulama kullanılabilir. Cilt bakımları, peeling işlemleri veya lazer işlemleri tedavide en çok kullanılan yöntemler arasındadır.

Tedavi ne işe yarar?

Tedavide amaç, komedona neden olan yağ bezesini ve gözenek tıkanıklıklarını açmak, komedonun içini boşaltmaktır. Komedon tedavisi ile gözenekler temizlenerek komedonlar boşaltılır. Böylelikle cildin nefes alması sağlanır, akabinde cilt nemlendirilerek cildin sebum dengesinin korunmasına yardımcı olunur.

Tedavisi nasıl yapılır?

Tedavide kullanılan birden fazla yöntem vardır. Derinlemesine yapılan cilt bakımları ve karbon peeling, komedon tedavisinde sıklıkla kullanılır. Hangi tedavinin kullanılacağına kişinin cildinin durumuna ve komedon türüne bakılarak karar verilir. Hangi işlemin yapılacağına karar verildikten sonra işlemler, her zamanki standart prosedürleriyle uygulanırlar.

Tedavi nasıl etki eder?

Komedon tedavisinin sonuçları hemen ortaya çıkar. Gözle görülür sonuçların hemen ortaya çıktığı komedon tedavisinde, uygulama sonrası komedonlar boşaltıldığı için ciltte hafif kızarıklıklar olmakla birlikte işlem sırasında adeta derinlemesine gözenek temizliği yapılarak ciltte birikip komedona neden olan etkenler ciltten uzaklaştırılır.

Komedon Tedavisi ne kadar kalıcıdır?

Komedon tedavisi sonrası ciltteki komedonlar tam olarak temizlenir. Ancak bu ciltte yeniden komedon oluşmasının engellendiği anlamına gelmez. Komedon tedavileri, hali hazırdaki komedonlar üzerinde etkilidir. Yeni komedon oluşmasını engellemezler. Bununla birlikte düzenli yapılan cilt bakımlarının büyük oranda komedon oluşmasının önüne geçtiği bilinmektedir.

Komedon Tedavisi kimlere uygulanmaz?

Komedon tedavileri güvenilir işlemler olsalar da yeterince bilimsel yayın bulunmadığı için hamilelere ve emlerine annelere önerilmemektedir.

Komedon Tedavisi kimlere uygulanır?

Cildinde komedon problemi olan siyah nokta ve yağ bezelerinden muzdarip her kadın ve erkeğe komedon tedavisi uygulanabilmektedir.

Komedon Tedavisi uygulamasında yaş sınırı var mı?

Günümüzde birçok kozmetolojik uygulama 18 yaşını doldurmuş kişilere uygulansa da söz konusu komedon olduğunda durum farklıdır. Komedon problemi ergenlik döneminde yaygın olarak görülen bir sorundur. Komedon problemine hemen müdahale edilmesi, kişinin cilt sağlığı için önemlidir. Bu nedenle komedon tedavileri, ergenlik dönemindeki kişilere de uygulanabilmektedir.

Komedon Tedavisi tehlikeli mi?

Uzman bir ekip tarafından birinci sınıf ürünler kullanılan bir klinikte yapıldığı takdirde komedon tedavileri, güvenilir ve konforlu uygulamalardır.

Komedon Tedavisi fiyatları nedir?

Tedavide bir veya birden fazla uygulama kullanılabilir. Bununla birlikte kişinin cilt tipine ve yaşadığı komedon problemine bağlı olarak farklı uygulamalar tercih edilebilir. Bu neden komedon tedavisinde tek bir fiyat aralığından bahsetmek mümkün değildir.

Bununla birlikte, sağlık sektöründe faaliyet gösteren merkezlerin kendi web sitelerinde uygulamalara dair fiyat bilgisi paylaşmak, yönetmelikler gereğince yasaktır. Tedavide kullanılan yöntemler ve fiyat bilgisi için merkezimizin telefon numaralarından veya sosyal medya hesaplarından bize ulaşabilir ya da sitemizdeki iletişim formunu doldurarak sorularını iletebilirsiniz.

Tedavinin yan etkileri var mı?

Kullanılan yönteme göre değişmekle birlikte işlemden sonra uygulama alanında hafifi kızarıklıklar görülebilir ancak bu durum birkaç saat içerisine kendiliğinden geçmektedir.

Tedavi kaç kez yaptırılabilir?

Komedon problemi kişinin cilt tipine, yaşına ve beslenme alışkanlıklarına bağlı olarak farklı zamanlarda tekrarlayabilen bir problemdir. Her tekrarladığında kişiler rahatlıkla komedon tedavisine yeniden başvurabilirler.

Pürüzsüz bir cildin önündeki en büyük engellerden biri olarak görülen komedon probleminin etkin çözümü komedon tedavisiyle ilgili merak edilen soru ve cevapları sizler için derledik! Ayrıca uygulamalarımız hakkında daha fazla bilgi almak için Instagram adresimizi ziyaret edebilirsiniz.

Daisy Poliklinik Nişantaşı

Komedon Tedavisi uygulamasında ağrı, acı olur mu?

Hayır, komedon tedavileri güvenilir ve konforlu uygulamalardır. İşlem esnasında danışanlar herhangi bir ağrı ya da acı hissetmezler. Uygulama, konforlu ve ağrısız bir şekilde tamamlanır.

Komedon Tedavisi FDA onaylı mı?

Komedon tedavisinde birden fazla cihaz ve bakım kürü kullanılabilmektedir. Kliniğimizde komedon tedavisi için kullanılan tüm cihazlar; FDA onaylı, güvenli uygulama protokolü sunan cihazlardır.

Komedon Tedavisi sonrası sosyal hayata ne zaman dönülür?

Komedon tedavisi, sosyal hayatı kesintiye uğratmayan uygulamalarla yapılan bir tedavidir. İşlemden hemen sonra hastalar rahatlıkla sosyal hayatlarına dönebilir, günlük rutinlerine kaldıkları yerden devam edebilirler.

Daisy Poliklinik Sorularınızı Yanıtlıyor.

Diğer Tedaviler
    BTL Exion Face & Body

EXION BTL Nedir? Exion BTL , ciltte azalan hyaluronik asit miktarını iğnesiz doğal yollarla artıran yapay zeka ile geliştirilmiş 4 ayrı sistem ile te..

Ultra Lifting