Gözenek Sıkılaştırma | Daisy Poliklinik

Gözenek Sıkılaştırma

Gözenekler derinin üzerinde derinin nefes alması için bulunan küçük mesamelerdir. Peki, gözenekler neden genişleyerek bizi rahatsız eder biliyor musunuz?

Gözenek genişlemesinin pek çok nedeni vardır. Bunlar;

• Düzenli cilt bakımını ihmal etmek,
  • Genetik özellikler,
  • Yılların verdiği doğal etkiler,
  • Güneşin zararlı ışınlarına maruz kalmak,
  • Çevresel faktörler (Hava kirliliği vs.),
  • Makyaj,
  • Sigara tüketmek şeklinde sıralanabilir.

Bu faktörlerde en önemli olanı genetik faktörlerdir. Çünkü cilt tipimizin nasıl olacağına genetik kodlar karar verir. Kuru ciltlerde bulunan gözenekler küçüktür. Fakat yağlı ve karma ciltler için durum böyle değildir. Bu cilt tiplerinde geniş gözeneklere çok sık rastlanır. Makyaj da gözeneklerin genişlemesinin önemli bir nedenidir. Gün boyu ciltte kalan ve tenin hava almasını engelleyen makyaj, ciltteki gözenekleri kapatır. Hava almayan bu hücreler zaman içerisinde tahrip olur. Ayrıca cildi her gün nemlendirmek ve yıkamak önemlidir. Her gün yıkanmayan cilt yağlanır. Cildin üzerinde bakteri birikir. Bu bakteriler siyah nokta ve sivilce oluşumuna yol açar. Bu görünüm kişileri rahatsız eder. İşte, tam da bu noktada devreye gözenek sıkılaştırma tedavileri girer. Gözenek sıkılaştırma tedavisi için kişinin cilt tipi düşünülmelidir. Siyah noktalar gözenekleri tıkar. Bu yüzden siyah nokta oluşumuna engel olunmalıdır. Gözeneklerin tıkanmaması amacıyla salisik asit içeren kremler, losyonlar ve jeller kullanılabilir. A vitamini yine bu duruma iyi gelecektir. Bu ürünlerin kullanılamaması ya da bu ürünlerin yeterli gelmemesi durumunda ise medikal bir bakım gerekecektir. Medikal bakım sırasında kollajen üretimini arttırmak hedeflenir. Lazer ve ışık uygulamaları, kimyasal peeling bakımları, mikro iğneler, fraksiyonel sistemler ya da karbon peeling uygulaması gözenek sıkılaştırma tedavi seçeneği oluşturur. Peki, bu sistemler ciltte nasıl işler? Gözenek sıkılaştırma tedavisi için kullanılan bu yöntemler kollajen üretimini arttırır. Bu yolla ölü deri atılımı gerçekleştirilir. Bütün bunları 5 ya da 6 seansta yaparlar. Tedavilerin sonuçları birkaç aya kendini göstermeye başlasa da kesin sonuçlar 6 – 12 ay arasında ortaya çıkar.

Gözenek sıkılaştırma ile ilgili olan çoğu şeyi artık biliyorsunuz. Gözeneklerinizin bu görünüşünden rahatsızsanız gönül rahatlığı ile bu görünümden kurtulabilirsiniz ve yeni cildiniz ile tanışabilirsiniz.