Leke Tedavisi

Cilt Lekeleri Tedavileri

Leke Tedavisi : Yıllar geçtikçe ve bizler yaş aldıkça cildimiz pek çok deformasyona maruz kalır. Çevresel faktörler, beslenme alışkanlıklarımız, genetik faktörler gibi birçok nedene bağlı olarak cildimizde çeşitli deformasyonlar meydana gelir.

Toplumda en yaygın olarak görülen deformasyonların başında gelen cilt lekeleri, cilt yapısındaki pigmentasyon bozukluklarının bir sonucu olarak ortaya çıkar. Bu deformasyonlara müdahale edilmediğinde lekelenmeler daha da artabilir veya hali hazırdaki lekeler daha da koyulaşarak kişiyi daha da rahatsız olacağı bir noktaya getirebilir. Kişiye özel planlanacak tedavilerle, cilt lekelerine etkin çözümler sunmak mümkündür.

Cilt lekeleri farklı nedenlere bağlı olarak kendini gösterebilir. Aşırı güneş ışığına maruz kalmak, kullanılan bazı ilaçlar, görülen tedaviler veya yaşlanmaya bağlı olarak oluşan kahverengi lekeler cilt yüzeyinde en çok görülen lekelerdir. Bunlara ek olarak, özellikle kadınlarda hamilelik döneminde de cilt yüzeyinde çok fazla lekelenmeler olmaktadır. Hamilelik döneminde ortaya çıkan lekeler de günümüzün gelişmiş leke bakımları ile tedavi edilmesi mümkün lekelerdir.

Bu lekelerin tedavisi mümkün olmakla birlikte maalesef leke tedavileri, her mevsim yapılabilen uygulamalar değildirler. Çünkü leke tedavileri, güneşli günlerin az olduğu sonbahar ve kış aylarında yapılan tedavilerdir.

Dolayısıyla leke tedavileri söz konusu olduğunda planlama çok iyi yapılmalı ve uygulama protokolü özellikle Ekim ve Mayıs ayları arasında bitecek şekilde planlanmalıdır. Aksi halde yapılan uygulamalar, ciltte daha fazla lekelenmeye neden olabilir.

Peki leke tedavisinde neler yapılır?

Lekeler; lekenin oluşma nedeni, nerede oluştuğu gibi birçok etkene bağlı olarak farklı uygulamalarla tedavi edilebilir. Daisy Poliklinik ailesi olarak leke uygulaması kapsamında kliniğimizde pek çok tedavi uygulamaktayız. Her biri FDA onaylı olan güvenilir uygulamalarla cilt lekelerine etkin çözümler sunmaktayız.

Leke tedavisi kapsamında en fazla uyguladığımız tedavilerden biri kuşkusuz ki Cosmelan Dermamelan tedavileridir. Kişiye özel kitlerle yapılan bir tedavi olan Cosmelan Dermamelan ciltte bir maskenin yaklaşık 8-10 saat kalması, akabinde de bakım kremleri kullanılmasıyla yapılan bir tedavidir.

Cosmelan & Dermamelan Leke Tedavisi

Cosmelan Dermamelan tedavisi iki aşamalı bir tedavidir. İlk aşamada maske uygulanır, ikinci aşamada aynı leke bakım kitine ait bakım kremleri kullanılır. Devam kremleri olan kremlerin hastalardan düzenli şekilde kullanılması istenir. İki aşamalı bir tedavi olan Cosmelan Dermamelan leke tedavisinde başarılı sonuçlar elde etmek mümkündür. Ancak mutlaka, devam kremlerinin düzenli olarak kullanılması gerekir.

Cosmelan Dermamelan uygulamasının yanı sıra kollajen lazeri olarak da bilinen Red Touch uygulaması da leke tedavilerinde sıklıkla tercih ettiğimiz uygulamalardan biridir. Çünkü bir ciltte lekelerin oluşmasının en büyük nedeni cildin kalitesinin düşmesidir. Cildin kalitesini etkileyen faktörlerden biri de ciltteki kollajen miktarının azalmasıdır. Özellikle 30’lu yaşlardan itibaren kollajen üretimi ciltte azaldığı için cilt pek çok deformasyona açık hale gelir ve bu deformasyonlardan biri de maalesef ki lekelerdir. Bu kapsamda uygun olan hastalarda kollajen lazeri olarak da bilinen Red Touch uygulamasıyla leke protokolü yapılır. Böylelikle Red Touch sonrasında ciltteki kollajen miktarı artar ve kollajen miktarının artışına bağlı olarak cilt kendini onarır. Akabinde de lekelerde azalma görülür.

Leke tedavisi tekil olarak yapılabildiği gibi kombine olarak yapılabilen işlemlerdir. Bununla birlikte hangi uygulamanın nasıl ve ne kadar süreyle yapılacağı kişinin leke oluşumuna, lekenin ciltteki oluşma süresine ve lekenin nedenine göre değişiklikler gösterir. Bu etkenler göz önünde bulundurularak kişiye özel leke bakımı protokolü oluşturulur.

Baby Face Beauty Uygulaması

Leke tedavisinde sıklıkla başvurduğunuz uygulamalardan biri diğeri de Baby Face Beauty uygulamasıdır. Baby Face Beauty uygulaması bünyesinde bulunan Thulium Lazer sayesinde cilde parlaklık ve canlılık kazandırır. Thulium Lazer’in özel dalga boyu sayesinde cilt tonunda eşitlik sağlanabilir.

Leke boyutuna ve leke durumuna göre seans sayıları belirlenir. Bu uygulamalara ek olarak pek çok cilt uygulamasında etkin sonuçlar alınan PRP tedavileri de leke tedavilerinde sıklıkla uygulanmaktadır.

PRP Tedavileri

Özellikle yaşlanmaya bağlı olarak oluşan kahverengi lekeler ve güneş hasarının oluşturduğu lekelenmelerde PRP tedavileri etkin sonuçlar vermektedir. Lişinin kendi kanının alınıp plazma yönünden zenginleştirildikten sonra tekrar kişiye enjekte edilmesi şeklinde yapılan PRP tedavileri, leke tedavilerinde büyük bir yer kaplayan uygulamalardan biridir.

Leke tedavisi neden yapılmalıdır ya da nasıl aralıklarla yapılmalıdır kısmına gelecek olursak; Öncelikle leke tedavileri öncesinde lekelerin çok iyi şekilde analiz edilmesi gerekir. Çünkü lekelerin yukarıda da bahsettiğimiz gibi birçok nedeni olabilir.

Örneğin ciltte ilaç kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan lekelenmeler söz konusuysa o zaman öncelikle ilgili ilacın kullanımının tamamlanması gerekmektedir Aksi halde leke tedavisi başarıya ulaşmayacaktır.

Yapılan leke tedavileri doğru zaman aralıkları ile doğru şekilde yapılmalıdır. Örneğin güneşli günlerin fazla olduğu aylar olan yaz aylarında leke tedavileri yapılmamalıdır Çünkü leke tedavileri kapsamında yapılan uygulamalar sonrasında cilt güneşe maruz kalırsa yeni lekeler ortaya çıkabilmektedir. Bu nedenle leke tedavileri her ne kadar konforlu, güvenilir ve yüksek hasta memnuniyeti sağlanan uygulamalar olsalar da mutlaka bir uzman tarafından yapılması gereken uygulamalardır. Aksi halde kullanılan işlemlerin sonuçları yeterli olmamakla birlikte yanlış yapılan leke tedavileri hastalar için hem nakit hem de vakit kaybına neden olabilir.

Leke tedavileri söz konusu olduğunda tabii ki birçok kişinin hakkında pek çok soru olabilir. Bu soruları cevaplamadan önce şunu belirtmekte fayda görüyoruz ki leke tedavileri kapsamında yapılan uygulamalarda, özellikle enerji bazı cihazların kullanıldığı uygulamalarda, hastalar klinikleri çok iyi araştırmalı ve seçimlerini ona göre yapmalıdırlar. Çünkü piyasada bulunan pek çok cihazın orijinali olduğu gibi takliti de bulunmaktadır. Taklit cihazlarla yapılan ya da Çin malı cihazlarla yapılan uygulamalarda yeterli sonuç alınamadığı gibi cilt yüzeyine de ciddi zararlar verilebilir. Bu nedenle leke uygulaması yaptırmaya karar verdiğinizde işlemi yaptıracağınız kliniğin cihazlarını, hangi yöntemleri kullandığını ve işlemi kimin yapacağını iyi bir şekilde araştırmanız gerekmektedir.

Leke tedavileri, kişiye özel planlanması gereken uygulamalardır. Doğru bir leke tedavisi sonrasında sizler de cildinizde ton eşitliğini yakalayabilir, ideal kabul edilen tek renk cilde kavuşabilirsiniz. Ancak böyle başarılı bir sonuç için ilgili tedaviden önce cildiniz ve cilt lekeleriniz mutlaka çok iyi şekilde değerlendirilmeli, lekelerin nedeni ve oluşma sıklığı saptanmalıdır. Aksi halde başarılı bir leke tedavisinden söz etmek pek mümkün değildir.

Leke tedavisi uygulamalarıyla ilgili sık sorulan sorular

Leke tedavileri kapsamında yapılan uygulamalarla ilgili en çok merak edilenleri soruları ve cevaplarını sizler için derledik! Ayrıca uygulamalarımız hakkında daha fazla bilgi almak için Instagram adresimizi ziyaret edebilirsiniz.

Cilt lekeleri tedavisi fiyatı nedir?

Leke tedavisi fiyatları, yapılan işlemin kapsamına ve kullanılan uygulamalara göre değişiklik gösterir. Bununla birlikte, leke tedavisi kapsamında yapılan işlemlerin seans sayıları da uygulamanın fiyatını etkilemektedir.

Uygulama sonrası sosyal hayata ne zaman dönebilirim?

Leke tedavileri, sosyal hayatı kesintiye uğratmayan tedavilerdir. Uygulamalardan sonra danışanlarımız rahatlıkla sosyal yaşantılarına dönebilir, günlük rutinlerine devam edebilirler. Ancak uygulamadan sonra işlem bölgesinin güneşin zararlı ışınlarından mutlaka korunması gerekmektedir.

Cilt lekeleri işlemleri ağrılı uygulamalar mıdır?

Leke tedavisi kapsamında yapılan işlemler neredeyse ağrısız ve acısız diyebileceğimiz konforlu ve güvenilir işlemlerdir. Gerek işlem öncesinde gerekse işlem sonrasında hastalar herhangi bir ağrı kesiciye ihtiyaç duymazlar.

Daisy Poliklinik Sorularınızı Yanıtlıyor.

Diğer Tedaviler
    Leke Tedavisi

Cilt Lekeleri Tedavileri Leke Tedavisi : Yıllar geçtikçe ve bizler yaş aldıkça cildimiz pek çok deformasyona maruz kalır. Çevresel faktörler, beslenm..

Kırışıklık Tedavisi