Rozasea Tedavisi

1-Rozasea  Nedir ?

Rozasea yüz ve göz bulguları ile ortaya çıkan kronik tekrarlayan bir rahatsızlıktır. Yüzün orta kısmı en fazla belirti gösterdiği  bölgedir, kızarıklık sivilcemsi oluşumlar ve damar genişlemeleri olarak seyreder halk arasında gül  yada gülleme hastalığı olarakta bilinmektedir.

2-Rozasea’nın Tanı Kriterleri

Yüzde kızarma ve yanma atakları ile başlamaktadır ardından kalıcı kızarıklık , kılcan damarlarda genişleme , deride ödem ve doku büyümelerine neden olmaktadır. Kadınlarda daha sık görülmektedir.

3-Rozasea’nın Nedenleri

Rozasea’nın kesin nedenleri henüz tam olarak bilinmemektedir. Bir çok faktör neden  olmaktadır. Bunlar arasında genetik yatkınlık ,kalıtım ,hazımsızlık,bağırsak enfeksiyonları, vitamin eksiklikleri  veya psikolojik faktörler, yoğun ve stresli yaşam, bilinçsizce yapılan cilt bakım işlemleri fazla alkol ve tütün  kullanımın   neden olduğu  belirtilmektedir.

4-Rozasea’nın Belirtilerini Arttıran Faktörler

Yiyecekler özellikle acılı veya ekşili olan , alkollü içecekler, stres ve gerginlik , kozmetikler , ısı değişimi,ilaçlar, sistemik durumlar,mevsimsel geçişler ki kış aylarında doğun bir biçimde artmaktadır. Bunun yanı sıra  kadınların en sık belirti gösterdiği zamanlar menopoz dönemi olarakta bilinmektedir.

5-Rozasea’nın Tedavisi

Roza hastalığı medikal ve lazer tedavilerine çok iyi sonuçlar vermektedir .Ancak tedavinin sonuçları kademeli olarak gerçekleşir. Bu nedenle hastanın sabırlı ve gayretli olması beklenmelidir. Medikal tedaviler oldukça uzun bir süreç içerisinde yapıldığından ve iyileşme sürecindeki agresif durumlar kişileri zor bir süreç içerisine sokmaktadır. Bu sebeple birlikte artık roza tedavisi yeni nesil son teknolojik cihazlarla da konforlu ve günlük yaşamı etkilemeyecek şekilde yapılmaktadır.

6-Rozasea’nın Yeni Nesil Tedavisi

Roza medikal tedavilerin dışında lazer tedavilerininde gerekli olduğu ve başarı sağlayan bir rahatsızlıktır.Eski lazerli tedaviler acılı olup kişiler tarafından kolay  tolere edilememekteydi,ancak teknolojinin ilerlemesi ile birlikte bu acılı süreçde minimum dereceye indirgenmiş olmaktadır.  Lazerli tedavi prensibi anormal yapıdaki damarsal yaraları ortadan kaldırıp bunun yanısıra dermiş tabakadaki dökülmeleri düzenlemek ve kolejen artışı sağlayarak rozasea hastalarının tedavisi hedeflenmektedir. Yeni nesil ilaçsız cihazlı  rozasea hastalığının tedavisi sadece kılcal damar ve kırmızımsı yoğunluğu gidermekle kalmayıp etkilenen bölgedeki kan akımını düzenlediği için yanma ve kızarma ataklarının azaltabileceği öne sürülmektedir. Cildi hem içten dışa doğru hemde dıştan içe doğru yenileyerek kalıcı bir tedaviyi kişilere sunmakta ve kalıcı bir iyileşme sağlamaktadır.

7-Rozasea Tedavisi Sırasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Öncelikle tedavi yapılan kişiye tedavi süreci ve yapması gereken veya uzak durması gereken konular için eğitim verilmelidir. Öncelikle yapması gereken cilt  bakım ve temizliği için bilgilendirme sağlanmalıdır. Cilt bakım ürünlerini doğal ve rozaseasını tetiklemeyecek içerikte olmalıdır. Yüzlerini ılık suyla yıkamalılar çok sıcak veya soğuk sudan kaçınmalıdırlar. Nemlendirici kullanımına dikkat edilmelidir. Güneşten korunmalıdır etkin bir güneş koruyucu kullanımına ve zamanlamasına dikkat etmesi gerektiği özellikle belirtilmeli ve vurgulanmalıdır. Günlük 6-8 saat uyumalıdır. Alkol ve tütün kesinlikle kullanmamalıdır. Ataklar esnasında soğuk kompresler yapılabilir.

Daisy Poliklinik
WhatsApp üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz!