Maskesiz Olmak Bir Sorun! Maske Takmakta Başka Bir Sorun!

Kovit19 salgını nedeniyle tüm dünyada uzmanlar maske takmanın önemini hatta öyleki maske takmanın şu anda aşı kadar önemli olduğunun altını çiziyor. Çünkü kimin virüs taşıyıp taşımadığı bilmiyoruz mutlaka maske takmalıyız ancak kullanımı konusunda dikkat edilmesi gereken sağlık bakanlığının yayınlamış olduğu kurallara göre kullanmalıyız ve tedbirli olmalıyız.

Maske kullanımından dolayı cilt sorunları ciddi oranda artış gözlenmekte bunun sebebi nedir?

Vücudumuzun oksijene ihtiyacı olduğunu bunun eksik kaldığı yerlerde sağlık sorunları yarattığını bilmemizde fayda var nefes alırken oksijen alıp dışarıya yine nefes yoluyla karbondioksit atarız.

Uzmanlar yetişkin bir kişide günde ortalama 17.000 ile 23.000 defa nefes alıp verdiğini belirtiyor, bunu kaç saat maske ile çalışıyor veya sosyal yaşam içerisinde takma durumunda kalıyorsunuz hesaplayın. Bunun sonucunda cilt dogru şekilde oksijenmedigi ve yogun şekilde karbondioksite maruz kaldığı üstüne birde maskenin çevresel faktörlerle üzerinde oluşan bakteriler cilt sorunlarını arttırıyor.

Maske kullanımında dikkat edilmesi uzun süre maske takıyor iseniz mutlaka değiştiriniz ayrıca mutlaka gün içinde kimsenin olmadığı bir alanda maskeyi çıkarıp temiz hava almak ve yüz bölgesinin oksijenlenmesini sağlamak gerekir.

Maske kullanımı, ciltte ne gibi sorunlar ortaya çıkarabiliyor?

Doğru şekilde oksijenlenmeyen ve maskenin uzun süre takılı olması nedeniyle kadın ve erkeklerde sivilce, sivilce izleri, yüz bölgesinde kızarıklık, leke, cilt kuruluğu, nem sorunu, cildi hassas olan kişilerde maskenin yarattığı ısı ile kılcal damarların belirgin hale gelmesi rozasea (gül hastalığı) artması, maskenin sürtünmesinden dolayı kulak çevresi ve yüz bölgesinde egzamaların oluşması, gözeneklerin artması, cilt yüzeyinde tıkanıklık, erkelerde sakal ve çevresinde bu sorunlarda ciddi oranda artış görmekteyiz.

Son dönemde, bu tarz cilt sorunları nedeniyle kliniğinize başvuran hastaların sayısında bir artış oldu mu?

Korana Salgının başlamasıyla önceleri bu durum çok anlaşılmadı aradan geçen 1 ay sonrasında bu sorunlar önce sivilce ve cilt kuruluğu olarak danışanlarımızda şikayetler olmaya başladı geçen süre zarfında buna ek olarak sivilce izleri, kılcal damar, ciltte ton farkı, egzama ve hassas ciltlerde yüzde oluşan kızarıklık halk dilinde gül hatalığı olar akta bilinen rozesea gibi şikayetlerin yüksek oranda arttığını görmekteyiz.

Bu tarz cilt sorunlarının tedavisi mümkün mü?

Uygulanan tedavi yöntemleri konusunda bilgi verebilir misiniz? Özel Daisy Poliklinik Olarak Bu tarz sorunları giderilmesi konusunda çeşitli tedavilerimiz mevcut. Tedaviye başlamadan önce medikal bir cilt tedavisi ile başlıyoruz. Ciltte oluşan ölü tabakayız temizleyip cildin yeniden oksijenlenmesini sağlıyoruz. Diğer tedavilere Örnek vermek gerekirse aktif akneler (sivilce) için ilaç kullandırmadan soğuk ışık exilite lazeri olarak bilinen bir tedavi uyguluyoruz. Bu işlem sayesinde sivilcelerin kurutulmasında oldukça başarılı sonuçlar almaktayız. Cilt lekeleri konusunda yine yara yapmadan ciltte ağır travmalar yaratmadan soğuk ışık exilite lazeri ile uygulamalar yapıyoruz. Hassas ciltlerde oluşan kızarıklık rozesea, ların tedavisi için üretilmiş ileri teknolojiye sahip lazer ile medikal tedaviler uygulamaktayız. Nem sorunu yaşı yanlara iğnesiz mezoterapi sistemimiz ile ciltlere nem takviyesi yapmaktayız. Bunlara ek olarak ciltte sarkma kırışıklık varsa saten yüz germe denilen bir medikal tedavi ve beraberinde kırışıklık için Red Touch Kolajen lazeri uyguluyoruz. Bunlara ek olarak PRP, Mezoterapi, Kollajen destegi ve Cildin ihtiyacına göre vitaminler ile takviyeler yapmaktayız.

Polikliniğimizde Bu uygulamaların tamamı kişilerin ihtiyacına göre bir tedavi protokolu oluşturalar uygulanıyor ayrıca bu uygulamalarda kullanmakta olduğumuz sistemler FDA Onaylı Olup klinik çalışmalarda kişilerin sağlıgı ve uygulama güvenligi olarak bilimsel çalışmalarla otoriteler tarafından onaylanmıştır.

Bu cilt sorunları tedavi edilmezse ciltte kronik sorunlara neden olabilir mi?

Cilt sorunları oluşumu konusunda gerekli tedbirler alınmaz ise kronik hale dönüşmesi mümkün örneğin sivilceler skar izlerine sivilce lekelerine neden olur. Rozesea tedbir alınmazsa ise uzun süren tedaviler gerektire bilir ciltte oluşan lekeler ihmal edilirse bunlar cilt altında daha derin lekerine oluşmasına neden olur. Kollajeni azalan ciltlerde yine destek sağlanmaz ise sarkmalar kırışıklıklar derin çizgilerin oluşması kaçınılmazdır. Bu sorunların artması kişinin psikolojisini ve sosyal yaşamını da olumsuz yönde etkiliye bilir.

Kronikleşen cilt sorunları için tedavi yöntemleri bulunuyor mu?

Öncelikle cilt sorunlarının kronik hale dönüşmeden nasıl sağlımız için erken tanı önemli ise cilt sorunu içinde önemli oldugunu düşünüyoruz. Kronik sorunların çözümü konusunda durum kişiden kişiye değişe bileceği gibi uzun süren tedaviler gerektire bilir buda gerek sosyal yaşam gerek zaman açısından kolay olmayacağını düşünmekteyiz.

Cilt sorunu yaşayanlara önerimiz.

Bu zorlu salgın sürecinde maske kullanımına özen gösterin. Bütün gün maske takmak zorunda iseniz lütfen gün içinde maskenizi değiştirin. Maskem temiz ertesi günde kullanırım diye düşünmeyin, cildinizi kimsenin olmadığı temas etmediğiniz bir alanda ara sıra çıkartıp cildinizi havalandırın maskenin ipleri dışında bölgelerine elinizi sürmeyin, cildinize uygun temizleyici ile sık, sık yıkayın nemlendirici mutlaka kullanın, erkeklerde sakalları nedeniyle oluşan sorunlar için bu sürede sakalları kesmelerini öneriyoruz, ben sakalımı kesmem diyorlarsa o zaman daha çok temizliğe ihtiyacı olduklarını hatırlatmamız gerek.

Bu salgının ülkemizden ve tüm dünyadan bir an öce kurtulması dileğiyle sağlıklı ve mutlu günler diliyoruz.

Özel Daisy Poliklinik Kurucu Sahibi

Songül DURUR ZEVZİR

Daisy Poliklinik
WhatsApp üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz!