Cilt Düşmanı: Stres!

Son zamanlarda tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını ile yaşanan stres vücutlarımızın kimyasında değişikliklere sebep oldu. Stres özellikle ciltte serbest radikallerin oluşumunu engelleyerek cildin daha erken yaşlanmasına sebep olmaktadır.

Sürekli stres hali en fazla cildimizi etkilemektedir. Daha erken ve hızlı yaşlanmamıza sebep olmaktadır. Aşırı stres durumunda cildimizdeki kollajen ve hiyalüronik asit üretiminin azalması durumunda ciltte cansızlık, kırışıklıklar ve kuruluk gibi olumsuz durumlar oluşmakta ve cildin yaşlanma süreci hızlanmaktadır.

Uzun çalışma saatleri, uyku düzeninin bozulması, aşırı alkol ve sigara tüketimi, çevresel problemler, psikolojik sorunlar gibi faktörler aşırı stresi tetikler. Bu problemler sonucu gözaltı morlukları, akne problemleri, gözlerde yorgun görünüm, morluklar gibi sorunlar meydana gelir.

Aşırı stres durumlarında vücudumuzda adrenalin ve kortizol hormonları artar. Ve bu hormonların artması ter bezlerini etkiler. Vücut hızla su kaybeder. Vücudun su ihtiyacı karşılanmadığı durumlarda ciltte aşırı kuruluk oluşmaktadır. Böyle durumlarda bol su tüketmeyi ve cildimizi bol bol nemlendirmeyi unutmamalıyız. Fazla kuruluk egzama oluşumuna zemin hazırlayabilir. Cilt sorunlarını minimuma indirmek için cilde uygun ve yeterli miktarda nemlendirici kullanılmalıdır.

Aşırı stres cildi sadece kurutmakla kalmıyor bazı vücutlarda tam tersi aşırı yağlanmaya da sebep olabiliyor. Stres durumlarında üretilen kortizol hormonu yüzünden yağ bezleri normal zamandan daha fazla yağ salgılamaktadır. Cilt yağlanmaları akne oluşumlarını ve gözeneklerin tıkanmasını hızlandırmaktadır.

Stresin sadece yüzümüze değil saçlarımıza da olumsuz etkileri vardır. Bazı kişilerde saç dökülmeleri olabildiği gibi bazıları hızlı yağlanmadan ve aşırı kuruluktan şikayetçi olabilmektedir.

Stresliyken salgılanan hormonların etkisiyle bazı cilt hastalıkları da oluşabiliyor. Sedef Hastalığı, egzama, rozasea, vitiligo gibi birçok cilt hastalığı stres ile meydana gelebilmektedir.

Strese Karşı Cildimizi Nasıl Koruyabiliriz?

Vücudunuzda ve cildinizde değişimler fark ediyorsanız stresinizi azaltacak kafanızı dağıtacak yöntemlere başvurabilirsiniz.

Cildinizin rutin bakımını unutmayın. Yüzünüzde makyajla uyumayın. Yüz temizleme ürünlerini, peelingleri ve nemlendiricilerinizi mutlaka cilt tipinize uygun seçin. Sık sık cildinizi nemlendirerek ve bol su tüketerek cilt kuruluğunu önleyebilirsiniz. Güneşin zararlı ışınlarından cildinizi koruyun. Güneşe çıkılacağında mutlaka yüksek faktörlü güneş koruyucuları kullanın.

Sivilcelenmeye eğilimli bir cilt yapısına sahipseniz cilt doktorunuzun önerdiği kremleri kullanabilirsiniz.

Stresi yenmenin en büyük olanağı psikolojinizi iyi tutmaktır. Düzenli uyku, haftada 2-3 kere düzenli egzersiz, yürüyüş ve koşular, meditasyon, insanlarla iletişim gibi yöntemlerle stresle başa çıkabilirsiniz.

Bu stresli dönemlerde sakin ve iyi hissetmenizi sağlayacak şeyler yapın bu sayede cildinizde size teşekkür edecektir.

Daisy Poliklinik
WhatsApp üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz!