Botulinum Toksin

Botulinum Toksin ile Kırışıklık Giderilir mi?

Ciltte çeşitli nedenlerle zamanla oluşan kırışıkların önlem alınmadığında daha derin kırışıklıklara neden olacağı kaçınılmaz bir durumdur.

Ciltte oluşan bu çizgiler, yüz ifade çizgileridir; mimik hareketleri sırasında (kaş çatma, konuşma, gülümseme, vs.) cilt altındaki küçük kasların kasılmalarıyla oluşur. Bu kasların kasılması zamanla cilde yerleşerek kalıcı çizgi ve kırışıklıkları oluşturabilir.

Bu tarz kırışıklıklar azaltmak için Botulinum Toksin  uygulaması yapıla bilmektedir. Ancak bu uygulamada cildin genel görünümü ve mimik yapısının mümkün mertebe bozulmadan minik dokunuşlar ile mikro botilinum Toksin uygulanması taraftarıyız.

Botulinum Toksin güvenli midir?

Botulinum Toksin denilen ürün içerisinde “Clostridiumbotulinum” isimli bir bakteriden oluşmaktadır. Elde edilen madde tıbbi bir proteindir. Bu protein, aslında tıpta çok uzun zamandır göz ve nörolojik hastalıklarının tedavisinde kullanılmaktadır.

Botulinum Toksin orta ve derin Kırışıklıkları gidermek amacıyla ise 10 yıldan fazla süredir güvenli ve başarılı bir şekilde estetik alanda cerrahi olmayan bir yöntem olarak kullanılmaktadır.

Botulinum Toksin ile kırışıklıklar tamamen gider mi?

Yüzün alın ve göz çevresinde oluşan bu kırışıklıkları geçici olarak gidermek mümkün ancak cildin elastikiyet kaybını gidermek ve kollajen miktarını arttırmak için gerekli desteği sağlayıp bu duruma özen gösterildiğinde kırışıklık oluşumunu azaltıla bilir . Bunlar için kişinin yaşam şekli, beslenmesi, uyku düzeni, çevresel faktörler gibi olumsuz etki yaratacak durumlar gözden geçirilmesinde fayda var.

Botilinum Toksin Uygulaması sonrasında kırışıklığın tamamen ortadan kalkacağı söz konusu olmadı gibi uygulama genelde belirli dönemlerde tekrar gerektirir.

Hangi durumlarda Botilinum Toksin kullanılır?

Kozmetik dermatolojide ise özellikle Yüz ve boyun kırışıklıklarının azaltılması ve ayrıca botokskol altı ve avuç içi terlemeler için kullanılmaktadır.

Botilinum Toksin nasıl etki eder?

Botulinum Toksin enjeksiyon yapılan bölgede sinirlerdeki geçişi bloke edip “kas kasılmasını engelleyerek” buradaki derinin gerginliğini sağlar. Zamanla çizgiler derinleşir tek başına Botulinum Toksin  tedavisi yeterli düzelmeyi sağlayamaya bilir, bunun için başka ek tedaviler uygulana bilmektedir.

Örnegin; (lazer, peeling, dolgu maddesi enjeksiyonu) vs gibi uygulamalar.

Botilinum Toksin kimlere uygulanabilir?

18-65 yaş arası herkese uygulanabilir. Özellikle yüz ve boyundaki kırışıklıkların tedavisinde kullanılır. Gebe ve emzirenlerde ise uygulanması önerilmez.

Botilinum Toksin  nasıl uygulanır?

Botilinum Toksin tedavisi yaptırmayı düşünüyorsanız bu tedaviyle ilgili beklentilerinizi ve endişelerinizi doktorunuzla paylaşmalısınız. Doktorunuz bu tedaviyle alacağınız sonuçları sizinle paylaşacak böylece tedavinin başarısı sağlanacaktır. Her hastanın tedavisi kendi kas yapısına ve cilt özelliklerine göre planlanır.

Daisy Poliklinik
WhatsApp üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz!