Ton Farklılıklarından Kurtulun | Daisy Poliklinik

Ton Farklılıklarından Kurtulun

Lazerle Yeni Bir Cilt: Ton Farklılıklarından Kurtulun

Güneşe maruz kalma ve çevresel toksinler nedeniyle ciltte ton farklılıkları ortaya çıkabilmektedir. Bu durum yaşlanmayla beraber gelen yaşlanma lekeleriyle birleşince büyük bir sorun olabilirken daha genç yaştaki kişiler de bu ton farklılıklarından muzdariptir. Sigara içimi ve alkol tüketimi cilt pigmentasyon sorunlarına katkıda bulunabilir. Ton değişikliği, çiller ve benzeri lekeler, güneş hasarı veya kanserli cilt anomalileri şeklinde ortaya çıkabilir. Ton farklılıklarının şiddetine ve etkilenen bölgenin boyutuna bağlı olarak, lazer tedavisi, ton değişikliğini ortadan kaldıran noninvaziv bir seçenek olarak mevcuttur.

Lazer tedavisi, çeşitli teknikler ve lazer türlerini kullanır. Melaninin aşırı üretimi çoğu ciltte renk değişikliğinden sorumludur.  Lazer tedavisi hasarlı dokuları ve melanin maddesinin aşırı üretkenliğine ve cilt renk değişikliğine neden olan cilt hücrelerini ortadan kaldırmak için cildin küçük bir alanında çalışır. Bu, iyileşme sürecini hızlandırır ve daha fazla renk değişimini önler.

Lazer tedavisi ölü cilt hücrelerini ve zararlı bakterileri yok ederek ve deriye dolaşımı arttırarak kollajen üretimini teşvik eder. Kollajen cilt için önemlidir, çünkü cildi sıkılaştırır ve daha temiz olmasını sağlar. Melanin ile birlikte, kollajen cilt rengini sabit bir seviyede tutmaya çalışır. Kollajen üretimi düştükçe ve melanin arttıkça, güneşe maruz kalma veya toksinler nedeniyle deride kahverengi veya siyah lekeler oluşabilir.  Lazer yoğunluğu, cilt hasarının ve renk değişiminin derecesine bağlıdır. Bazı tedaviler daha güçlü lazerler ve iyileşme zamanı gerektirir, çünkü bunlar daha derin deri katmanlarına ve dokulara ulaşmaktadır.