Lazer ile Leke Tedavisi | Daisy Poliklinik

Lazerle Leke Tedavisi
lazer ile leke tedavisi

Lazerle Leke Tedavisi

Cilt üzerindeki lekeler kişinin estetik kaygılarını arttırmaktadır. Lekeler yaşlılıkla ortaya çıkabildiği gibi, güneş hasarı, gebelik, mantar hastalıkları ve akne sorunları nedeniyle oluşabilmektedir. Cildin rengini sağlayan pigment maddesi melanindir. Cilt lekeleri ise melanin miktarının fazla olduğu bölgelerde ortaya çıkmaktadır. Genellikle yüzde oluşan cilt lekeleri kişiler tarafından sorun olarak görülmekte ve çözümü aranmaktadır. Cilt lekelerinin birçok çeşidi vardır. Her cilt lekesi aynı değildir ve tedavileri de buna göre özelleştirilmektedir. İşte cilt lekesi çeşitleri;

Güneş Lekeleri: Uzun süre herhangi bir güneşten koruyucu ürün kullanılmadan güneş altında kalındığında ortaya çıkan lekelerdir. Güneşte uzun süre kalmanın verdiği etki ile cilt kendini korumak için kalınlaşır ve bu da melanin miktarının artmasını sağlar. Lekeler de bu şekilde oluşur.

Gebelik Lekeleri: Gebelik lekeleri hormonal değişimlerin yanı sıra kullanılan doğum kontrol hapları nedeniyle de ortaya çıkabilmektedir. Hormonal değişimlerle beraber stres ve psikolojik durumlar melanin üretiminin artmasına neden olabilmektedir.

Mantar Hastalıkları: Bazı mantar hastalıkları ciltte lekelenmeye neden olmaktadır.

Cilt lekelerinin tedavi edilmesinde lazer kullanımı oldukça yaygındır. Lazerle leke tedavisinde tek bir çeşit lazer yöntemi kullanılmamaktadır. Birçok lazer yöntemi arasından ciltteki lekelerin türüne, derinliğine ve cilt yapısına bağlı olarak uygun olan yöntem seçilmektedir.

Lazerle leke tedavisinin ardından lekelerde gözle görülür bir azalma ve belirginliğinin kaybolması durumu gözlenmektedir. Lekeler tamamen yok edilemese bile hafif bir makyajla bile kapanabilir hale gelmektedir. lazerle leke tedavisinin herhangi bir yan etkisi yoktur. Yara gibi yan etkiler çok nadir görülmekte, ciltte soyulma olmaması durumunda bu yan etkiler hiç görülmemektedir. Kişinin leke tedavisinin ardından cildine iyi bakması ve belirlenen talimatlara uyması şarttır.