Lazerle Akne İzi Tedavisi | Daisy Poliklinik

Lazerle Akne İzi Tedavisi

Akne izi cildin yanı sıra sırt bölgesinde de görülen çok yaygın bir sorundur. Aslında akne sorunu da oldukça yaygındır ve çoğu kişi ergenlik döneminde olmak üzere hayatının herhangi bir döneminde akneyle başa çıkmak zorunda kalmıştır. Akne sorununun kısa sürede tedavi edilmemesi sonrasında akne izlerine neden olmaktadır ve bu her anlamda kişiyi etkileyerek mutsuz etmektedir.

Akne, ciltteki gözenekler ölü cilt hücreleri, yağ ve bakterilerle dolduğunda oluşmaktadır. Sonra iltihaplanırlar ve patlarlar. Bu derinin derinliklerinde ortaya çıktığında, enfekte olmuş iltihap derin dokular arasında yayılır ve daha da büyük lezyonlara neden olur. Vücudunuz hasarı onarmaya çalışmak için uğraşırken kollajen üretiminin azalması cildin pürüzsüzlüğünün kaybolmasına ve akne izlerine neden olabilmektedir.

Birçok sivilce hastası ergenlik döneminde veya yirmili yaşların başlarında bu sorunla karşılaşmaktadır. Akne izleri çoğunlukla yanaklarda oluşur ve genç yaştaki kişilerde depresyona neden olur. İyi haber şu ki lazer tedavisi ile sivilce izlerinden kurtulmak mümkündür.  Lazer tedavisi ciltteki hücreleri yenileyerek akne izlerinde bir iyileşmeye neden olur.

Lazerler, çok dar bir dalga boyu bandıyla sınırlı yoğun tek renkli ışık üretirler. Bu ışığın bazı maddeler üzerinde herhangi bir etkisi yoktur. Dermatologlar ciltteki belirli derinliklerde spesifik maddeleri yok etmek için lazer tedavisi kullanmaktadır.  Bu maddelerin yok edilmesiyle beraber kollajen üretimi uyarılır ve cilt hızlı bir şekilde yenilenmeye başlayarak akne izlerinden kurtulmak için çalışır.