Bizi Arayın

İstanbul: (0212) 709 85 35 Adana: (0322) 459 40 11 İskenderun: (0326) 617 36 69 Whatsapp: 0535 669 40 69

Facebook Adresimiz Instagram Adresimiz Twitter Adresimiz Youtube Adresimiz

Lazer Tedavisi İle Sivilce İzlerine Veda Ediyoruz!

Sivilce sadece ergenlik döneminde meydana gelen bir sorun değildir. Yetişkinler de sivilcelerden muzdarip olabilir. Güzelliği etkileyen sivilceler, sağlık için de bir sıkıntı haline gelir. Sürekli iltihaplanan ve ağrıyan sivilceler bir süre sonra bıraktığı izlerle de başınıza dert olabilir. Gelin şimdi birlikte sivilce ve sivilce izlerinin tedavi yöntemlerini birlikte inceleyelim.

Sivilce neden olur?

Kişilerin cildinde yağ salınımı çok fazla artınca bir süre sonra yağ kanalında tıkanma başlar. Mikroplar yağ kanalı etrafında üremeye imkan bulur. Üreyen mikroplar bir süre sonra yağları parçalayarak iltihaplı sivilceleri oluşturur.  Diğer bir nedeni de ölü deri hücreleridir.  Ölü deri hücreleri de gözenekleri tıkar ve sivilce oluşumuna ortam hazırlar.

Peki sivilceyi hangi etkenler tetikler?

Hormonlar bu konudaki en büyük etkendir. Hormonlardaki artış da yağı arttırır. Ergenlik döneminde hormonlar konusunda yapılabilecek pek bir şey yoktur. Kullanılan bazı ilaçlar da sivilce oluşumunu tetikler. Fakat ilaç sivilce yapıyor diye ilacı kullanmayı bırakmamalısınız. Doktorunuza ilacın alternatifleri için danışabilirsiniz. Bu konuda uzmanlar arasında kesin bir karar olmasa da bir grup uzman cips ve kuruyemiş benzeri yağlı yiyeceklerden uzak durulması gerektiğini söyler.  Ayrıca kozmetik ürünleri de sivilce oluşumuna yol açabilir. Yağ içermeyen pudra ve fondöten kullanılması gerekir. Yağ içeren cilt nemlendiricileri ve güneş kremleri de sivilce oluşumuna neden olacaktır. Stres de sivilce oluşumuna direk etki etmese de diğer etkenlerle bir araya geldiğinde sivilceye neden olur.  Uykunuza da dikkat etmelisiniz. Gece en az 7-8 saat uyumaya çalışın.

Sivilceli bir cildiniz varsa nasıl bakım yapmalısınız?

Yağsız nemlendiricileri kullanabilirsiniz. Yüzünüzü normalden fazla yıkamayın. Sanıldığının aksine sürekli yüz yıkamak yağlanmayı azaltmaz. Düzenli olarak tahriş etmeden yıkayın. 3-4 günde bir derinlemesine bir temizlik için temizleme maskesi yapabilirsiniz.  Vücudunuzda sivilce varsa düzenli olarak duş alarak bunun önüne geçebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken nokta lif kullanımıdır. Lif kullanımı sivilceleri tahriş eder. Sivilcelerinizle oynamayın. Sıkılan sivilceler enfeksiyon kaparak yara izine dönüşür.

Sivilce izleri nasıl tedavi edilir?

Çoğu insan sivilceleriyle oynayıp sivilcelerini vücutlarında rahatsız olacakları izlere dönüştürür. Uzmanlar yaptığı çalışmalarla var olan pürüzsüz teni geri kazandırabiliyor. Tedavi şekli sivilce izine göre değişir. Cildinizdeki sivilce izleri, izlerin derinliğine göre tek seans ya da birden fazla seans ile kalıcı olarak tedavi edilir.

Hangi durumlarda uzman başvurulmalıdır?

-Sivilcelerde sıkılıkla iltihap ve ağrı meydana geldiğinde ve sivilce durumu kronikleştiği durumlarda uzmana başvurulmalıdır.