Cildimizde Nasıl Sivilce Oluşur?

Ergenlik dönemi denildiğinde akla gelen cilt problemleri arasında yer alan sivilceler; özellikle ilerleyen dönemlerde sivilce izleri olarak yüzümüze yerleşebiliyor.

Yüz, boyun, sırt, omuz gibi vücudumuzun hemen hemen her yerinde görülebilen sivilceler; aslında yağ kanallarını tutan bir tür hastalık.

Daha çok yağlı ciltlerde görülen sivilceler; tedavi edilmediği takdirde ilerleyebilir ve kişinin özgüvenini kaybetmesine neden olabilir.

Peki; Bir Tür Hastalık Olan Sivilceler Nasıl Oluşur?

• Kıl köklerinin iç kısmında bulunan yağ bezelerinin cilde açılan kanallarında tıkanıkların meydana gelmesi ile sivilce oluşumu başlar. Yağ bezlerinden salgılanan ve cildi koruyan sebum maddesi; kıl kökünden dışarı çıkamadığı zaman birikerek, sivilce oluşumuna neden olur. Sebum maddesinin birikmesi sonucunda ölü hücreler de ciltten atılamaz ve tıkanıklık oluşur. Böylelikle bu bölgede bakteriler oluşur.
  • Bakterilerin kısa süre içerisinde çoğalması sonucunda ciltte kızarıklık, şişme ve ağrı görülür. İltihaplanma ile devam eden bu süreç; sivilcenin patlaması ve sivilcede yer alan birikimin dışarı akması ile devam eder.

Sivilce Oluşumunu Hızlandıran Faktörler Nelerdir?

• Anne ve babada sivilce görülmesi; çocukta da sivilce oluşumunu arttıran önemli bir faktördür.
  • Böbrek üstü bezlerinden salgılanan androjen hormonlarının da fazla salgılanması; sivilce oluşumunu hızlandıran bir diğer nedendir.
  • Sivilceleri kapatmak için kullanılan kozmetik ürünler; sivilcenin daha da kötüleşmesine ve sivilce sayısının artmasına sebep olur.
  • Stres; sivilce oluşumuna öncülük eden bir diğer nedendir. Özellikle sınav zamanı öğrencilerin yüzünde sivilce çıkmasının nedeni; strestir.
  • Adet döneminde değişen hormon miktarı da bu dönemde bayanlarda daha çok sivilce görülmesine neden olur.

Peki, ne yapmalı?

• Her şeyden önce cilt temizliğine yeterince dikkat etmeli, gözenekleri tıkayan kirlerden cildi arındırmalısınız.
  • Haftada 2-3 kez cildinize kil maskesi uygulayarak, cildi yağlardan kurtarabilirsiniz.
  • Haftada 1 buhar banyosu uygulayarak, gözeneklerinizi genişletebilir ve siyah noktalardan kurtulabilirsiniz.
  • Hormonların fazla salgılanmasının önüne geçmek için günde en az 7 saat uyumalı, stresten de uzak durmalısınız.
  • Ihlamur, rezene gibi cilt için oldukça faydalı olan çaylar tüketerek de sivilce oluşumunu minimize edebilirsiniz.
  • Yine de cildinizdeki sivilce, akne ve scar izlerinden kurtulamıyorsanız size etkili bir tedavi yöntemi olan Fraksiyonel Lazeri önerebiliriz. Bu lazer cilt problemlerinizi yok etmek , daha sağlıklı bir cilt dokusu yaratmak için vücudunuzun iyileşme sürecini kullanır. “Bu da nasıl oluyor.” dediğinizi duyar gibiyiz. Lazer ile ciltte ufak ufak ısı hasarları oluşuyor, daha sonra bunlar hızlı bir şekilde iyileşiyor. Yani cildin hem üst hem de alt tabakasına etki eden uygulama cildi yenileyerek sivilcelerin ve sivilce izlerinin azalmasını sağlıyor.