Aşırı Terleme Tedavisi Fiyat 2018 | Daisy Poliklinik

Aşırı Terleme Tedavisi

Vücudun ısısının ayarlanmasıyla toksik maddelerin vücuttan atılabilmesini sağlamakta olan fizyolojik duruma terleme denir. Fakat bazı kişilerde ter bezlerinin olması gerekenden fazla çalışması durumunda aşırı terleme sorunu ortaya çıkabilir. Aşırı terleme sorunu, sosyal sorunlara sebep olabileceği gibi bu sorunu yaşamakta olan kişinin yaşam kalitesini de olumsuz olarak etkilemektedir. Aşırı terleme sorunu çoğunlukla koltuk altlarında, el içlerinde ve ayak tabanında görülmektedir. Aşırı terleme tedavisinde en güvenilir ve en etkili yöntem ise botulinum toksin uygulamasıdır.

Botulinum Toksin İle Aşırı Terleme Tedavisi,

Botulinum Toksin uygulaması aşırı terleme tedavisinde kullanılmakta olan bir yöntemdir. Aşırı terleme sorununun yaşandığı ayak tabanı, el içi ya da koltuk altı bölgesine botulinum toksin enjeksiyonu cilt içerisine yapılarak bu bölgede bulunan ve ter bezlerini uyarmakta olan sinir uçlarının çalışmasını geçici olarak bloke etmesi ile etki etmektedir. Aşırı terleme tedavisinde kullanılmakta olan Botulinum toksin enjeksiyonunun etkisi ise uygulamadan bir hafta sonra görülmeye başlamaktadır. Botulinum toksin enjeksiyonu öncesinde lokal uyuşma sağlanabilmesi adına lokal anestezik krem uygulanarak ardından uygulama yapılacak olan bölge bir antiseptik solüsyon ile temizlenir. Sonrasında enjeksiyon yapılacak olan noktalar tespit edilir ve kalem ile işaretlenerek uygulama gerçekleştirilir. Ortalama olarak on beş dakika kadar süren işlemin ardından günlük yaşama geri dönülebilir ve uygulamayı takip eden on beş gün sonra ise kontrol muayenesi yapılır. Kontrol muayenesinde aşırı terlemenin devam etmesi durumunda nişasta testi yapılarak aşırı terleme alanları tespit edilir. Bu nişasta testinin ardından tespit edilen aşırı terleme bölgelerine, tekrardan botulinum toksin enjeksiyonu uygulanır.

Aşırı Terleme Tedavinde Botulinum Toksin Enjeksiyonunun Etkisi Ne Kadar Sürmektedir?

Aşırı terleme tedavisinde kullanılmakta olan botulinum toksin enjeksiyonu FDA tarafından 2004 yılında kabul edilmiştir. Botuklinum toksin enjeksiyonu ile yapılan aşırı terleme tedavisinde etki süresi ise yaklaşık olarak altı ile on iki ay arasında sürmekte ve yapılan araştırmalara göre aşırı terleme tedavisinde botulinum toksinin etkisinin geçmesinin ardından terleme oranınında azaldığı tespit edilmiştir.

Botulinum Toksin İle Aşırı Terleme Tedavisi Kimlere Yapılamamaktadır?

Aşırı terleme tedavisi için kullanılmakta olan botulinum toksin enjeksiyonu, kas hastalığı olanlara, emziren annelere ve hamile olanlara yapılamamaktadır.

Aşırı Terleme Tedavisi İçin Yapılan Botulinum Toksin Enjeksiyonu Esnasında Acı Hissedilir Mi?

Aşırı terleme tedavisi için uygulanacak olan botulinum toksin enjeksiyonu öncesinde cilt, lokal anestezik krem yardımı ile uyuşturulur ve uygulama sonrasında ağrıyı azaltmak için soğuk uygulanması  gerekmektedir.